DIY - co można zrobić ze starego kapelusza?

by - 09:18:00

dzisiaj będzie zabawnie, ale z cyklu - NIC SIĘ NIE ZMARNUJE!


co można zrobić ze starego kapelusza słomkowego? 
ano śmieszną osłonkę na doniczkę :)

potrzebujemy stary kapelusz, trzy drewniane kołki-nóżki (moje pomalowałam na biało), wkręty, farbę 
i odrobinkę filcu.

 - odcinamy denko z kawałkiem ronda


- odcinamy już samo denko 



- z odciętego kawałka ronda formujemy jakby czapeczkę wielkości odrobinę szerszej niż średnica ronda, tak aby czapeczka swobodnie leżała na górze osłonki

 - zszywamy bądź sklejamy

 - do denka przykręcamy od środka trzy nóżki

 - malujemy denko i rondo. ja denko lekko pobieliłam, a czapeczkę pomalowałam na turkus

 - przyklejamy oczy i buzię, wycięte z czarnego filcu 


- do środka wkładamy doniczkę z pierzastym kwiatkiem, który będzie robił za fryzurę

 no i mamy śmieszną dekorację, stworzoną z tym miłym uczuciem, że nic się nie marnuje. 
moja doniczka stoi u dzieciaków w pokoju i wygląda super :)

You May Also Like

27 komentarze

  1. Boska osłonka, genialna jesteś w swej pomysłowości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ha, ha w sam raz do letniej pory roku :))) A co niech i kwiatek ma odpowiedni strój :)
    Świetna osłonka!
    Buziaki, Marta

    OdpowiedzUsuń
  3. No ananas po prostu :-) Fajny patent na zniszczony kapelusz albo taki z chińskiego sklepu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę super!!! Aż się człowiek uśmiecha na widok takiego sympatycznego jegomościa :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo wesoła osłonka, wywołuje uśmiech na twarzy :)
    Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Haha bardzo pomysłowe:D Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Super wygląda:)))

    OdpowiedzUsuń
  8. hahaha niezła śmieszka z tej doniczki
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  9. Tylko ty kochana możesz wymyślić coś tak super!!! pięknie!
    udanej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna doniczka! Bardzo fajny pomysł na "drugie życie" kapelusza:p
    Pozdrawiam;)
    http://alicjawkrainiekorali.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Coś przesłodkiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak zwykle pomysłowa a do tego z poczuciem humoru.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zaskakujesz mnie z każdym wpisem. Za tydzień może już będę u Ciebie... dam znać siostrzyczko :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czad, zbieram aktualnie szczękę z podłogi i biję pokłony na Twą cześć:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale fajny i śmieszny cudaczek.Gdybym nie widziała to bym nie zgadła że jest z kapelusza.Najlepsze sa jego nóżki, takie pulchniutkie.
    Ps.Ostatnio kochana masz super jasne fotki, jak to robisz?bo moje zawsze wydają sie mi za ciemne, albo już wydziwiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety Kochana, nie jest to zasługa żadnego tricku fotograficznego ani nic w tym stylu. przez lata robiłam zwykłą cyfrówką i zdjęcia były zbyt ciemne. teraz mam o niebo lepszy aparat po prostu. aczkolwiek każde zdjęcie jeszcze przepuszczam przez program PhotoScape, gdzie wzmacniam kontrast i odrobinę rozjaśniam. polecam, bo to program mega łatwy i czytelny, a naprawdę potrafi uratować jakieś ujęcie... buziaki!

      Usuń
    2. Kurde ja też rozjaśniam a nie jestem nigdy zadowolona z efektu, aparat mam chyba dobry 1500zł kosztował choc nie jest to lustrzanka, nad czym bardzo ubolewam,i chyba w tym tkwi problem :)

      Usuń
    3. hmm, to już nie wiem, bo ja też nie mam lustrzanki! :D zdjęcia robię Nikonem Coolpix P510. i kombinuję. w aparacie znaczy, na różnych ustawieniach, w różnym świetle, itp...

      Usuń
  16. Co trzeba pić albo jeść żeby wpadać na takie pomysły? Też chcę taki przepis! :). Gratulacje kochana! Pozdrawiam Dora

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale maga! świetnie to wygląda. uroczo!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Super, zabawny ludzik i tak fajnie wyglądają te nóżki:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Haha super doniczka :).

    OdpowiedzUsuń
  20. ale pomysł:) nóżki najlepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Anonimowy23/9/20

    Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza:)